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sábado, 15 de noviembre de 2014

REPRODUCCIÓN UNIFORME MARITZBURG COLLEGE

Cómo ya os anunciaba, he hecho el trabajo del Sábado de forma prevista, y he hecho una reproducción de un uniforme que vi, que pondré primero su foto y después mi reproducción, de la que debo resaltar que es el uniforme que ellos usan en Verano y que en Invierno usan otro más clásico, camisa blanca, shorts grey, calcetines grises y jersey en pico gris y chaqueta negra y zapatos, pero me he centrado ese traje de Verano.La única cosa que deseo aclarar, es que, yo no disponía de la camisa que sale en esa foto y por tanto la he sustituido por un polo azul cielo que tengo, para poder jugar un poco con el color del short, ya que ese si es el color correcto.Ésta escuela, tiene por nombre MARITZBURG COLLEGE, y no es una universidad, es una escuela de Primaria y Secundaria, la palabra College, efectivamente si la traducimos al español, cualquier traductor te indicará que significa Universidad, pero la diferencia es, que en las universidades, los estudiantes no van uniformados, van con ropa de calle.No se deciros en éste caso por que le han puesto College a su nombre oficial, eso si, es una escuela antigua de verdad, fundada en 1860, y que dura hasta hoy, unos 154 años de edad ¡¡¡¡.































CÓDIGO DE CONDUCTA ESCOLAR EN SUDÁFRICA ( UN EJEMPLO )

Casi todos los colegios, del Mundo, poseen éste Código de Conducta para los alumnos y que ellos, sean responsables de poderlo cumplir, todas las páginas Web de escuelas que yo he visto está, cada una de las escuelas lo tiene adaptado a su situación geográfica y por supuesto a cada funcionamiento, no es lo mismo que un escuela de Australia, tenga, un código de éstos, igual que, una de una escuela de pongamos, de Singapur o Sudáfrica, cada uno de los tres países citados, tiene evidentemente unas leyes diferentes en lo que a Educación se refiere, la única cosa posible en común en todos ellos, es que usan, curiosamente uniformes, y en algunos casos usan la vara como forma de castigo, aunque no es aplicable de principio, lo expliqué hace unos meses con Singapur y su sistema educativo, por puntos al curso, 20 te dan al principio de curso y si se te acaban es, cuando hay esa acción punitiva en forma de azotes de vara.Pero ahora quiero comentaros y poneros otra traducción de un Código de Conducta, en éste caso, es de una escuela sudafricana, y el hecho es que, lo voy a poner en español, pero los que sois de habla inglesa podréis como no, usar el traductor que el blog posee para poderlo leer, ya lo sabéis por que cuando yo escribo en mi idioma, vosotros con el traductor que hay a la derecha del blog, podéis usarlo para leer mis comentarios y propuestas aquí en vuestro idioma.Así que ahora yo me voy a dedicar a filtrar ese Código de Conducta al español, así de paso lo leo y veo que es lo que pone, por base os puedo decir que seguramente habrá ese apartado de las normas de la ropa, los tatuajes, los Pircings en orejas de chicos y de chicas, aunque la escuela es masculina, y ante todo, corte de pelo, cosas de ese estilo.

CÓDIGO DE CONDUCTA ESCOLAR DE LA ESCUELA DE MARITZBURG (R.SUDAFRICANA )

CÓDIGO DE CONDUCTA PARA ESTUDIANTES EN LA( ESCUELA) Maritzburg
1. Preámbulo
1.1 Este código disciplinario establece:
1.1.1 la conducta que se espera de todos los estudiantes en Maritzburg College (incluyendo post-MATRICS);
1.1.2 la realización de este tipo de alumnos que constituirán la mala conducta;
1.1.3 el castigo que puede imponerse en relación con tal mala conducta;
1.1.4 los procedimientos a ser adoptados por la imposición de la pena; y
1.1.5 los asuntos relacionados con los anteriores.
1.2 Este código deberá interpretarse con referencia a las disposiciones de la legislación siguiente:
La Constitución de la República de SA ("la Constitución");
La Ley de escuelas de Sudáfrica, Nº 84 de 1996 ("la Ley");
Reglamento de la Ley de KZN Nº 3 de 1996, publicado en el Aviso Provincial N ° 285 de 1997 ("el Reglamento"); y
Las directrices publicadas en Gob. Aviso Gaceta No. 776 de 1998 ("las Directrices").
1.3 Este código tiene como objetivo avanzar en los principios consagrados en la Constitución y en la exposición de motivos de la Ley y, de este modo, promover una cultura de la reconciliación, la enseñanza, el aprendizaje, el respeto mutuo, la tolerancia, la integridad, la eficiencia de la administración y el buen gobierno.
1.4 El éxito de Maritzburg College, y de este código, dependen del compromiso de todos los educandos, los educadores y los padres de los estudiantes en la escuela a los fines y objetos que figuran en 1.3, más arriba.
2. Aplicabilidad
Este código se aplica a todos los estudiantes actualmente matriculados en Maritzburg College (incluyendo post-MATRICS), mientras que en las instalaciones de la escuela. Las "instalaciones de la escuela" se considerará que incluyen:
2.1 todos los locales bajo el control de la escuela o de su Consejo de Administración o el Maritzburg College y Old Boys 'Memorial Trust;
2.2 todos los locales, dondequiera que se encuentren, dónde y cuándo un alumno está representando a la escuela en cualquier deporte, actividad cultural, académico o de otro, o en el camino a la misma o de los mismos;
2.3 cualquier lugar público, dondequiera que se encuentren, en el que y mientras que un alumno lleva uniforme de la escuela o cualquier prenda de ropa que lo identificaba como un aprendiz en Maritzburg College; y
2.4 en el caso de los pensionistas, todo lugar durante un curso escolar mientras ausente de la creación de embarque sin permiso.
3. Conducta Personal
La conducta personal de un Maritzburg Colegio alumno deberá ejemplificar los siguientes principios:
3.1 Cortesía fundada sobre el respeto a los demás, independientemente de su edad o estado. Esto implica que se levanta para saludar al personal, los visitantes y los prefectos y asistirlos, cuando surja la necesidad, de buen grado;
3.2 El orgullo en sí mismo, su escuela, su aspecto y su contribución a la escuela;
3.3 La conciencia de su propio papel en la escuela y en la sociedad; y
3.4 La obediencia a las solicitudes legítimas o las órdenes de la directora, los miembros del personal, los prefectos y cualquier persona que tiene autoridad legal sobre él en el momento y lugar en particular (por ejemplo, un capitán de equipo);
3.5 La observación y el cumplimiento de las reglas de la escuela y el presente Código.
Cualquier conducta contraria a estas normas será considerada como mala conducta. Sin perjuicio de la generalidad de lo anterior, las normas específicas establecidas en el apartado 4, a continuación, se aplicarán.
4. Reglas Específicas
4.1 Asistencia:
4.1.1 Los alumnos deben estar en la escuela por 7.45 am Los recién llegados deben informar al Director de la oficina de Asuntos Estudiantiles a la llegada y firmar el "Late libro".
4.1.2 Estudiantes que deseen salir de las instalaciones de la escuela durante el horario escolar o los períodos de asistencia obligatoria a la escuela deben obtener un arraigo de su Jefe de Departamento formulario.
4.1.3 Día ausencia muchacho debe ser explicado por una nota de los padres del alumno en el día del regreso. Se requiere un certificado médico para la ausencia de pruebas, exámenes estructurados o cuando el estudiante ha estado ausente por más de una semana.
4.2 Comportamiento y Conducta:
4.2.1 La posesión, 'sniffing, o el consumo de cualquier tabaco, alcohol o drogas y la inhalación no autorizado de sustancias volátiles está prohibido.
4.2.2 No habrá alteración del orden público (es decir, la lucha, el dejar en desorden, y la escritura en las paredes u otras estructuras, daño malicioso a la propiedad, la intimidación o malas palabras).
4.2.3 Las bicicletas y bicicletas motorizadas no deberán ser montados en los terrenos de la escuela. Los coches deben ser estacionados fuera de la propiedad de la escuela o en las terrazas frente a la unidad de Calder.
4.2.4 Las armas y otros objetos peligrosos no están permitidos en la escuela (incluidos los elementos que se utilizan en "artes marciales") a menos que estén destinados a ser utilizados en una actividad educativa y han sido aprobados específicamente para tal fin por la forma de la cabeza relevante del Departamento.
4.2.5 No es que no hay autostop en uniforme escolar.
4.2.6 Después de las pausas y entre las pausas, los muchachos se moverán rápidamente a clases.
4.2.7 El robo o cualquier otro acto que implique deshonestidad deliberada es visto como un delito grave y se requerirán culpables a comparecer ante una Comisión de Disciplina del Consejo de Administración. La comprobación de que el alumno en cuestión es culpable en este sentido podría conducir a su expulsión de la escuela.
4.2.8 Los alumnos deben actuar con modestia y sensatez. No debe haber en ejecución en los corredores (excepto en emergencias) y el movimiento sobre la escuela debería tener lugar con la debida consideración por los demás.
4.2.9 Instrucciones de personal y los prefectos deben ser obedecidas y ejecutadas con buena gracia.
02/04/10 Todos los estudiantes están registrados como usuarios del Centro de Medios y Aulas de Informática y deben cumplir con las normas y procedimientos que se han establecido para facilitar la máxima accesibilidad de todos los recursos.
4.3 Fuera de Límites
Las siguientes áreas están fuera de los límites a los alumnos excepto cuando tienen el permiso expreso de un miembro del personal:
4.3.1 Aulas antes de clases y durante los descansos.
4.3.2 El Foyer escuela, la sala de profesores, personal y oficinas y prefectos de la Administración 'Habitaciones, los coches del personal y el Área de estacionamiento del personal.
4.3.3 El establecimiento de embarque (excepto para los internos).
4.3.4 cuartas partes del personal.
4.3.5 Tiempos de ciclo y de ciclo de motor áreas de estacionamiento - a no ser con el propósito de estacionamiento o la eliminación de un vehículo propio.
4.3.6 Durante las vacaciones - campos y terrazas jugar.
4.3.7 Los laboratorios, talleres y salas de audiovisuales, Centro Cultural Olivier y sala de ordenadores a menos que un educador está presente.
4.3.8 El muchacho día habitaciones en Graneros cambiar, antes de la final de la escuela, si no van acompañados por, o bajo la acusación de, un educador.
4.3.9 El área alrededor de la entrada al Colegio Shoppe. Los niños deben hacer sus compras y regresar a sus quads.
4.3.10 Ningún niño puede permanecer en el bloque de la escuela después de las 15h00 (14h00 los miércoles), a menos que él se va a, o salir, el centro de medios de comunicación o de computadora de la sala.
4.4 Co-Curriculares Actividades de la Escuela
Se espera 4.4.1 Todos los alumnos a participar en al menos una actividad co-curricular en cada término.
4.4.2 Composición de un equipo, club o sociedad supone el compromiso de asistir a todos los juegos, las prácticas y funciones.
4.4.3 Los estudiantes deben viajar hacia y desde todas las ocasiones formales o deportivos en el transporte escolar organizado, a menos que se obtenga permiso previo.
Se requieren 4.4.4 Niños comprometiéndose a un deporte que se juega en dos períodos del año para jugar ese deporte en ambos términos.
4.5 generales
4.5.1 La tarea es obligatoria y debe ser diligentemente completado por todos los estudiantes.
4.5.2 Equipo de pruebas para los jóvenes es una práctica aceptada y se lleva a cabo bajo las pautas publicadas.
4.5.3 juegos de pelota Impromptu que implican el uso de squash, golf o de tamaño similar bolas no están permitidos debido a la posibilidad de daño ocular.
4.5.4 Los niños deben contratar a taquillas y es obligatorio que estén con candado con un candado de buena calidad (Viro o Master - no más de 38 mm). Una llave de repuesto debe ser presentada ante el Registrador.
4.5.5 Bolsas que contienen libros, kit deportivo, etc., no deben quedar sin vigilancia, sobre todo en cuartos de cambio, sino que deben ser encerrados en los armarios.
4.5.6 Las grandes sumas de dinero y objetos de valor no deben ser traídos a la escuela, pero si esto es inevitable, deben ser entregados a la forma de la cabeza del Departamento correspondiente para su custodia.
4.5.7 Los teléfonos celulares y dispositivos de tecnología inteligentes se pueden usar con el permiso y bajo la estricta supervisión de la maestra, y como ayuda educativa en una lección formal en sólo el salón de clases. Se necesita un permiso por escrito del personal para trabajar en cualquier otro lugar de un salón de clases.
Fuera de la situación formal en el aula, los teléfonos celulares y dispositivos de tecnología inteligente no pueden ser manipulados o se dejan encendidos, ni podrán ser visibles durante las horas de clase o en la biblioteca en cualquier momento. Si se considera cualquier teléfono celular o el iPad o cualquier otro dispositivo con tecnología inteligente, una sanción se aplicará en función del nivel de la transgresión y el expediente del alumno en este sentido. Estas sanciones pueden ir desde las detenciones de decomiso y la prohibición de que el dispositivo en los casos graves. Esta política se aplica a todos los dispositivos de tecnología inteligentes, tabletas y teléfonos celulares con o sin una instalación de la cámara.
4.5.8 Los niños que traen los teléfonos celulares, teléfonos inteligentes o dispositivos de tecnología educativa a la escuela, lo hacen bajo su propio riesgo. En caso de que se pierden, la escuela ha tomado la postura de que no van a ser responsables de la investigación de esta pérdida.
4.5.9 Los teléfonos celulares o dispositivos de tecnología inteligentes no pueden ser utilizadas para filmar vídeo, fotografía o para divulgar más aún, cualquier conducta antisocial cometido por chicos en la escuela.
4.5.10 No se permitirá el uso de cinta, reproductores de CD y MP3, iPods, etc. durante el día escolar. Estos dispositivos también están prohibidos mientras los alumnos están en la escuela uniforme o vestidos con kit deportivo fuera de las instalaciones escolares.
5. Reglamento de vestir
5.1 Preámbulo:
La apariencia personal refleja el orgullo de uno mismo y de la escuela de uno. En todo momento, los alumnos deben ser limpia y ordenada - y serán, por su forma de vestir, apariencia y comportamiento ser un crédito a sí mismos, para sus familias y para Maritzburg Colegio. Si un alumno llega a la escuela vestido incorrectamente, debe obtener de inmediato un arraigo de la Cabeza Formulario de Departamento con el propósito de corregir su vestido.
Los padres deben asegurarse de que todos los artículos de la ropa, mochilas, bolsas de deporte, más todos los deportes y otros equipos de co-curriculares están clara y permanentemente marcados con el nombre del alumno.
5.2 Uniforme:
La escuela completa Uniforme / Invierno: (se usa en todas las ocasiones de la escuela y formales, en las visitas a otras escuelas y lugares públicos, que viajan hacia y desde la escuela y en la escuela).
Chaqueta negro (con la insignia de la escuela); pantalones grises; calcetines grises, camisa blanca de manga larga (de cuello semi rígido, no hay cuellos botón-abajo), Colegio corbata, jersey gris con cuello en V (con el escudo de la escuela) de los zapatos con cordones negros lisos, Basher paja con la cinta del sombrero.
El Uniforme de verano:
Camisa gris (con insignia de la universidad), pantalones cortos grises, calcetines grises largos, zapatos con cordones negros lisos, Basher paja con la cinta del sombrero, chaqueta negro con el escudo de la escuela (opcional).
5.3 Notas:
5.3.1 Fuera de las instalaciones de la escuela, o en las asambleas, la v de cuello jersey gris (con el escudo de la escuela) pueden ser usados como una prenda exterior, si el alumno está en los grises de verano. Si en uniforme escolar completo, un blazer debe ser usado como la prenda exterior. Nota: A, v-cuello camiseta gris, sin una insignia de la escuela, puede ser usado en la escuela, pero no como una prenda exterior fuera de las instalaciones o en las asambleas.
5.3.2 Motor ciclistas deben usar chaquetas debajo de la ropa de protección, pero son excusados de usar golpeadores.
5.3.3 Los ciclistas están excusados de usar golpeadores mientras que el ciclismo y se pueden usar ropa de protección cuando está lloviendo, pero por lo demás la insignia de la escuela (en una camisa gris, jersey o chaqueta) deben ser visibles.
5.3.5 Educación Física requiere pantalón negro, negro camiseta o traje Speedo Colegio.
5.3.6 drama requiere pantalón negro y negro camiseta.
5.3.7 camisetas blancas y chándales están reservados sólo como prendas deportivas. Ellos no pueden ser usados hacia o desde la escuela, excepto después de 14h40 para el deporte. Trajes completos de la pista se pueden llevar a casa después de las prácticas o partidos.
5.3.8 Un estudiante debe estar en posesión de un permiso previo y por escrito de su Jefe de Departamento De si es necesario, por cualquier razón, para él viajar a la escuela o al hogar de viaje (ya sea caminando, en bicicleta o en transporte público) en la ropa que no se ajuste a este código.
5.3.9 No shorts 'boxer' tipo o camisetas pueden ser visibles si lleva bajo el uniforme normal.
5.3.10 Por lo menos un botón en las camisas grises debe ser fijado.
5.4 Reglamento de Cabello:
El propósito detrás de los reglamentos que figuran a continuación es asegurar que los estudiantes en Maritzburg Colegio en todo momento limpias y ordenadas, y que el estado de su pelo no trae descrédito a la escuela.
5.4.1 El cabello debe ser ordenado (peinado) en todo momento.
5.4.2 El cabello debe ser razonablemente corto en la parte superior, corto en los lados (por encima de los oídos) y cónicos hacia abajo en la parte posterior de la cabeza a la altura de la nuca, y debe ser clara del collar.
5.4.3 El cabello debe ser cortado sin pasos discernibles.
5.4.4 No hay flecos, por debajo de las cejas cuando el pelo se peina hacia adelante, se les permite.
5.4.5 No gel puede ser utilizado para encubrir franjas inaceptables etc.
5.4.6 No coloración o decoloración del cabello está permitido.
5.4.7 No se permite muy corto recortada pelo.
5.4.8 No "rastas" o "trenzas" están permitidos.
5.4.9 Los estudiantes deben tener la cara bien afeitada en todo momento y sin barbas, patillas se les permite o rastrojos.
Las regulaciones anteriores se utilizarán como guía y la decisión final en cuanto a la aceptabilidad de cualquier estilo de peinado del alumno especial recaerá en la Dirección de la Escuela.
5.5 general:
5.5.1 joyería o de tipo caridad brazaletes no visibles están permitidos para ser usados en las instalaciones de la escuela o mientras en uniforme escolar.
5.5.2 Relojes, escuela de la solapa Emblemas y discos Medic-Alert se permiten.
5.5.3 Estudiantes no pueden tener sus orejas, narices, lenguas o cualquier otras partes ordinariamente visibles de sus cuerpos perforados.
5.5.4 Estudiantes pueden no tener tatuajes visibles.
Cualquier contravención deliberada de, o el incumplimiento de cualquiera de las normas de conducta establecidas anteriormente serán consideradas como faltas.
6. Establecimiento de embarque
Además de todo lo anterior, los internos tienen reglas específicas adicionales. Para niños a partir de las formas de dos a cinco éstos están contenidos en el Manual de Establecimiento Boarding, Formulario Seis y pensionistas Post-matric tienen su propio manual individual que debe ser leído en conjunto con el manual para las formas de dos a cinco. Estas reglas son consideradas para formar parte de este código, y cualquier violación de esas normas constituirán mala conducta.
7. Directrices para la Sanción
7.1 Categoría A
Un alumno puede ser suspendido o expulsado de la escuela o estar sujeta a ningún menor castigo si él intencionalmente infrinja o viole cualquiera de los siguientes:
7.1.1 en las instalaciones de la escuela, o cuando él está usando el uniforme de la escuela, o cuando está fuera de las instalaciones de la escuela, pero bajo el control de las autoridades escolares, que se comporta de una manera que es o podría ser gravemente perjudicial para la mantenimiento del orden o la disciplina en la escuela;
7.1.2 os daña, destruye, usos, roba o se apropia de la propiedad de la escuela o cualquier otra persona o entidad;
7.1.3 que infrinja alguna regulación o instrucción relativa a los exámenes;
7.1.4 que voluntariamente desobedezca una orden legítima dada por el Director o por un educador autorizado para ello por el Director;
7.1.5 da información falsa al director o cualquier educador;
7.1.6 es declarado culpable en un tribunal de justicia de un delito;
7.1.7 que incite o instigue o promueva un compañero aprendiz a contravenir cualquier norma o cualquier regla de la escuela;
7.1.8 que viole los derechos de otros estudiantes a recibir una educación mediante la interrupción de las clases, la prevención de otros alumnos de asistir a clases, la prevención de los educadores de proporcionar clases o en cualquier otra forma;
7.1.9 se niega, sin una buena razón, para asistir a clases o para recibir la matrícula, o sin una buena razón, deliberadamente se ausenta de la escuela o clases;
7.1.10 comete cualquier acto de insubordinación hacia un educador u otra persona que ocupa una posición de autoridad sobre él en la escuela que incluye el uso de medios electrónicos u otros métodos similares remotos para transmitir mensajes inapropiados o sobre los educadores antes mencionados o personas en autoridad;
7.1.11 que impide o intenta evitar cualquier educador o miembro del personal de la ejecución de sus / sus deberes normales;
7.1.12 ser un pensionista, que cuchetas del Establecimiento de embarque;
7.1.13 que se involucra en una conducta que pone en peligro la seguridad y viola los derechos de los demás;
7.1.14 posee amenaza con usar o usa un arma peligrosa;
7.1.15 posee usos u ofertas en no autorizado narcótico drogas, el alcohol o intoxicantes de cualquier tipo;
7.1.16 participa en la lucha, asalto, agresión, intimidación o victimización;
7.1.17 es culpable de cualquier acto que implique deshonestidad intencional, incluyendo la falsificación o la falsificación de documentos;
7.1.18 posee ninguna propiedad robada, incluyendo papeles de prueba o examen robados o documentos de ensayo o examen ilícitamente adquiridos antes de la fecha de dicha prueba o examen;
7.1.19 que posee, difunde, o intenta difundir, cualquier material pornográfico;
7.1.20 que de otro modo se comporta de una manera vergonzosa;
7.1.21 es culpable de mala conducta repetida en la categoría B y / o C.
7.2 Categoría B
La siguiente mala conducta podría resultar en una pena menor que la mala conducta en la categoría A:
7.2.1 Ausentismo o falta deliberada de lecciones;
7.2.2 fumadores;
7.2.3 Estar fuera de los límites;
7.2.4 Lenguaje soez;
7.2.5 senderismo Hitch;
7.2.6 La mala deportividad;
7.2.7 Error general y persistente de seguir las reglas, por ejemplo. tarde para comidas y pasar lista (pensionistas);
7.2.8 La conducta inapropiada en el comedor o los dormitorios (pensionistas);
7.2.9 mala conducta repetida en la Categoría C.
7.3 Categoría C
7.3.1 Estos incluyen (pero no se limitan necesariamente a) todos los otros actos de mala conducta no mencionados específicamente en las categorías A o B.
7.3.2 Esta mala conducta podría resultar en una advertencia o amonestación, o la privación de ciertos privilegios, o la detención.
7.4 El Director puede, de vez en cuando, designar la conducta específica que ser mala conducta, siempre y cuando esto no se hace con efecto retroactivo.
8. Búsquedas
8.1 El director o un educador de sexo masculino pueden, cuando existan indicios racionales, buscar un alumno o propiedad en la posesión de un alumno, por un arma peligrosa, arma de fuego, drogas, sustancias nocivas o peligrosas, propiedad robada o material pornográfico, o cualquier otro elemento razonablemente sospecha de ser poseído o destinado a ser utilizado por el alumno con el propósito de contravenir cualquier disposición de este código.
8.2 Durante una búsqueda, se observará la dignidad humana y la búsqueda de la persona de un estudiante será conducida por un educador de sexo masculino que está autorizado para ello por el Director, en un lugar privado y en presencia de otro educador masculino.
8.3 Un registro escrito se mantendrá de los procedimientos de búsqueda y el resultado.
9. castigos
9.1 El director o un miembro del personal a quien el poder ha sido delegado por el Director, está facultado para imponer una o más de las siguientes sanciones para cualquier infracción de este código:
9.1.1 una advertencia;
9.1.2 una reprimenda;
9.1.3 una orden para efectuar dicho trabajo según se determine, en las instalaciones de la escuela para el período que se determine; a condición de que el trabajo se lleva a cabo sólo durante las vacaciones escolares o después del horario escolar o los sábados, pero no más tarde de las 17h00 y los domingos no; y que, además, el trabajo, por su naturaleza, redundará en beneficio de la escuela. Este tipo de trabajo puede incluir (pero no limitarse a) poner en orden o la reparación, limpieza o aulas u otros edificios o equipos o terrenos o campos deportivos pintura o ayudar a cualquier educador designado en el desempeño de su cooperación o actividades escolares extracurriculares; que, además, si la obra en cuestión es probable que el suelo uniforme escolar del alumno, la escuela debe proporcionar overoles adecuados u otra ropa para la realización de dicho trabajo;
9.1.4 detención después del horario escolar o durante las vacaciones, en un entorno local y para el propósito designado y por períodos razonables que se determine;
9.1.5 el pago de una indemnización, que el director está satisfecho después de la investigación y la investigación adecuada es razonablemente asequible por el alumno ser castigado, a la escuela o para cualquier estudiante por los daños sufridos como consecuencia de la mala conducta;
9.1.6 una privación de uno o más de los privilegios y honores que goza el alumno tales como (pero no limitados a) la prohibición de representar a la escuela o asistir en cualquier deporte, ocasión cultural o social organizados por la escuela durante el período que se considere pertinente, o la privación o suspensión de los honores como prefectship, honores, colores u otros símbolos expedidos por la escuela;
9.2 El Consejo de Administración está facultado para imponer alguna de las siguientes sanciones por cualquier violación de este código que ha sido remitido a la Comisión Disciplinaria para su adjudicación en los términos de las cláusulas 13, 14 y 15 del presente documento:
9.2.1 suspensión o expulsión del alumno del internado de la escuela;
9.2.2 suspensión del alumno de la escuela, en términos de la regla 3 (1) (a) por un período de no más de una semana;
9.2.3 una recomendación al Secretario de Educación que el alumno sea expulsado de la escuela de acuerdo con el procedimiento establecido por la regla 5 (7) (e) del Reglamento;
9.2.4 suspensión del alumno de la escuela, junto con una recomendación al Secretario de Educación que el alumno sea expulsado de conformidad con el procedimiento establecido por las reglas 3 (1) (b) y 5 (7) (e) del Reglamento . Dicha suspensión se aplicará en espera de la decisión del Secretario de Educación en cuanto a si el alumno en cuestión ha de ser expulsado o no.
9.2.5 cualquiera de los castigos menores que figuran en la cláusula 9.1 y que se consideran apropiados en las circunstancias particulares del caso;
9.3 El funcionamiento de cualquiera de los castigos mencionados en los apartados 9.1 y 9.2 anterior puede ser suspendido por el período y en las condiciones que pueden ser apropiados.
10 Cumplimiento del Código de
10.1 En todos los casos de mala conducta por parte de un alumno, a excepción de los referidos a la Comisión Disciplinaria en términos de la cláusula 13.3, las funciones disciplinarias deben ser llevadas a cabo por el director quien puede, a su entera discreción, delegar autoridad para imponer cualquier castigo designado en la cláusula 9.1, incluyendo una suspensión de cualquier tipo de castigo en términos de la cláusula 9.3, a cualquier otro educador, ya sea en general o ad hoc.
10.2 El director puede, para cualquier período durante el cual ha de estar ausente de la escuela y en espera de su regreso, delegar la autoridad para llevar a cabo cualquier función disciplinaria designada en la cláusula 9.1 a cualquier director o directores adjuntos adjuntos.
10.3 En la aplicación de este código y la imposición de la pena, el Director y sus delegados o candidatos deberán proceder de una forma sucinta pero actuarán de manera justa. En particular, antes de que se tome una decisión sobre si un alumno es culpable, se le pedirá al alumno para responder a los cargos y, antes de que se impone la pena, un alumno se le dará la oportunidad de hacer breves presentaciones orales en la mitigación.
11. Suspensión Antes de Investigación
11.1 Un Consejo de Administración podrá, a petición de la Directora, ordenar la suspensión de un alumno en términos de la regla 3 (2) antes de cargos de mala conducta se ponen a un alumno si se cumple cualquiera de los siguientes requisitos:
11.1.1 el alumno es acusado de una falta grave dentro o fuera de las instalaciones de la escuela, que podría dar lugar, si se establece la verdad de la acusación, a la expulsión de la estudiante de la escuela;
11.1.2 es la opinión del Consejo de Administración que la presencia continua del alumno -
11.1.2.1 pone en peligro el mantenimiento de la disciplina, el orden o el bienestar social en la escuela, o
11.1.2.2 dificulta o impide la investigación sobre su conducta.
11.2 Antes de hacer un pedido de la suspensión de un alumno en cuanto a la subregla
11.1 anterior, el Consejo de Administración debe, en términos de la regla 3 (3):
11.2.1 informar al estudiante y sus padres / guardianes de las alegaciones hechas en relación con la conducta del alumno y las razones por las cuales se está considerando la suspensión;
11.2.2 permitirse el alumno y sus padres / tutores una oportunidad para avanzar razones por las que el alumno no debe ser suspendido en espera del resultado de una investigación en términos de los párrafos 12 y 13.
11.3 Si el Consejo de Administración, previo examen de las representaciones que se hace referencia en el párrafo 11.2, decide ordenar la suspensión de un alumno, se debe -
11.3.1 informar tanto el alumno y los padres por escrito de su decisión; y
11.3.2 aseguran que los cargos se ponen al alumno en dos días escolares después de la fecha en que la suspensión se lleva a cabo.
11.4 Un estudiante que sea suspendido de la escuela en espera de una investigación en términos de esta cláusula, tendrá derecho a notificar a la Comisión Disciplinaria de acelerar la fecha de la consulta a una fecha determinada, no menos de dos días escolares después de la fecha en la que dicha notificación se entrega.
12. El Comité de Disciplina
12.1 Si bien el primer deber de imponer la disciplina se basa en el director y el personal académico, algunas funciones pueden ser realizadas por el Consejo de Administración, que designará un comité de disciplina para que la ayudara en este sentido. También puede ayudar al director en la imposición de la disciplina en caso de necesidad.
12.2 El Consejo de Administración designará a dos personas para formar una Comisión de Disciplina.
12.3 Uno de los miembros del Comité de Disciplina será designado por el Consejo de Administración en calidad de presidente de la misma. Es deseable que dicha persona haya tenido por lo menos cinco años de experiencia como abogado en ejercicio.
12.4 El Consejo de Administración podrá designar dos miembros alternativos de la Comisión Disciplinaria para tomar el lugar de cualquier miembro que no está disponible para una audiencia en particular.
12.5 El Presidente del Consejo de Administración decidirá qué miembros alternativos deben tomar el lugar de un miembro no disponible.
12.6 Si el Presidente de la Comisión Disciplinaria estará disponible para una audiencia particular, el Presidente del Consejo de Administración designará a un Presidente que actúa.
12.7 Sin perjuicio de la designación de un Comité de Disciplina y suplentes, del Consejo de Administración puede, de vez en cuando, podrá designar una Comisión Disciplinaria ad hoc compuesto por un Presidente y otra persona.
12.8 Un representante en el Consejo de Administración del Consejo de Representantes de los alumnos deberá ser notificado de todas las reuniones de la Comisión Disciplinaria, y tendrá derecho a estar presente en ellas, pero no tendrá derecho a votar o participar en las deliberaciones, salvo en la medida en que se invita a ello por el Presidente de la Comisión Disciplinaria. Tal representante tendrá derecho a designar a otro miembro del Consejo de Representantes de los alumnos a estar presente en la reunión en su lugar a menos que el alumno cuya conducta es objeto de la investigación, o sus padres, objeto.
12.9 El Comité Disciplinario tendrá derecho a cooptar a cualquier otra persona a asistir a cualquier reunión de la Comisión Disciplinaria y de actuar como asesor sin derecho a voto.
12.10 Cualquier pruebas presentadas ante la Comisión Disciplinaria será confidencial y privilegiada y sólo podrá ser dada a conocer al Consejo de Administración con el fin de permitir que el Consejo de Administración a considerar las recomendaciones de la Comisión Disciplinaria y de hacer sus decisiones finales en cuanto a la culpabilidad del alumno cuya conducta está siendo examinan y, en su caso, la sanción que se imponga. El privilegio se refiere pertenece a la escuela y al alumno en cuestión, pero la principal tendrán derecho, a su discreción, publicar en el personal, los alumnos y los padres de los estudiantes en la escuela, un resumen de los cargos establecidos contra el alumno preocupado, las conclusiones de la Comisión Disciplinaria y la decisión del Consejo de Administración en cuanto a la culpabilidad o la inocencia y, en su caso, en cuanto a los castigos.
13. Procedimiento Antes de la Comisión Disciplinaria Consulta
13.1 Cada vez que el director recibe información de mala conducta que pueda justificar la suspensión o expulsión, él la hará el asunto a ser investigado y los estados a realizar por el alumno en cuestión (que en lo sucesivo se refiere como "el alumno acusado") y cualquier persona que puede estar en condiciones de dar pruebas directas pertinente para la investigación de la mala conducta.
13.2 A partir de entonces el director deberá considerar la evidencia.
13.3 Si el director es de la opinión de que la conducta del alumno acusado podría justificar uno de los castigos que figuran en la cláusula 9.2, o cuando, por cualquier otra razón, se considera necesario, deseable o conveniente hacerlo, informará al Presidente de la la Comisión Disciplinaria que, tan pronto como sea conveniente, convocará una reunión de la Comisión Disciplinaria.
13.4 El Director deberá, tan pronto como la fecha, hora y lugar de la reunión se ha determinado, dar por lo menos un aviso de la semana por escrito al estudiante acusado y sus padres / tutores de la fecha, hora y lugar de celebración de la reunión de la Disciplina Comité. La notificación deberá:
13.4.1 establecen la conducta del alumno acusado que será el objeto de la investigación antes de que la Comisión Disciplinaria con el suficiente detalle para que la fecha, la hora, el lugar y la naturaleza de la supuesta mala conducta son determinables;
13.4.2 informar a los padres / tutores de su derecho a estar presente en la reunión;
13.4.3 señalan, en su caso, que la audiencia podría resultar en la expulsión o suspensión del alumno de la escuela;
13.4.4 Estado, en cualquier asunto en el que el alumno acusado puede estar en peligro de ser expulsado o suspendido de la escuela, que el alumno tendrá derecho a representación legal, o para ser representado por un compañero estudiante, educador, o un padres / tutores;
13.4.5 informar al alumno, en cualquier asunto que no sea mencionada en la cláusula 13.4.4, en cuanto a si él tendrá derecho a estar representado en la audiencia y, en caso afirmativo, qué forma puede tomar que la representación;
13.4.6 informar al alumno que si no asiste a la audiencia se va a proceder en su ausencia y una decisión en cuanto a su culpabilidad o inocencia se hizo y, en su caso, una pena apropiada que se decidirá y puede ser impuesta por la Consejo de Administración.
13.5 El Director deberá presentar, junto con los citados avisos, copias de todos los documentos o declaraciones en su poder relacionadas con los cargos. Los nombres de los informantes u otros testigos pueden, antes del inicio de la investigación, se mantendrán en secreto en la discreción del director. En caso de que el alumno acusado o su representante disputar la decisión del director para mantener la fuente de cualquier información en secreto en los términos de esta disposición, el alumno acusado puede presentar alegaciones en apoyo de sus argumentos al presidente de la Comisión Disciplinaria, cuya decisión será final.
13.6 Un estudiante involucrado en un procedimiento disciplinario debe ser aconsejado por el consejero de la escuela o cualquier otro miembro del personal designado por el director
14. Procedimiento de Consulta
14.1 El director general designará a un miembro del personal para actuar como pro-forma fiscal en la investigación disciplinaria, pero puede, a su discreción y teniendo en cuenta la naturaleza de los asuntos objeto de investigación, designar a cualquier otra persona a quien considera adecuado para actuar como fiscal pro-forma.

Ya sabéis que las traducciones para los que no somos de habla inglesa no son perfectas, la resta que si habléis o uséis inglés, volved a traducir éste texto con el traductor o sino esperad que os lo pongo a continuación de forma excepcional en Inglés........
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CODE OF CONDUCT FOR LEARNERS AT MARITZBURG COLLEGE
1. Preamble
1.1 This disciplinary code sets out:
1.1.1 the conduct expected of all learners at Maritzburg College (including post-matrics);
1.1.2 the conduct of such learners that will constitute misconduct;
1.1.3 the punishment that may be imposed in respect of such misconduct;
1.1.4 the procedures to be adopted for the imposition of the punishment; and
1.1.5 matters relating to the above.
1.2 This code shall be interpreted with reference to the provisions of the following legislation:
The Constitution of the Republic of SA (“the Constitution”);
The South African Schools Act, No. 84 of 1996 (“The Act”);
Regulations under KZN Act No. 3 of 1996, published in Provincial Notice No. 285 of 1997. (“The Regulations”); and
The Guidelines published in Govt. Gazette Notice No. 776 of 1998 (“The Guidelines”).
1.3 This code aims to advance the principles enshrined in the Constitution and in the preamble to the Act and, in so doing, to promote a culture of reconciliation, teaching, learning, mutual respect, tolerance, integrity, efficiency of administration and good governance.
1.4 The success of Maritzburg College, and of this code, depend on the commitment of all learners, educators and parents of learners at the school to the aims and objects set out in 1.3, above.
2. Applicability
This code is applicable to all learners presently enrolled at Maritzburg College (including post-matrics) while on the school premises. The “school premises” shall be deemed to include:
2.1 all premises under the control of the school or its Governing Body or the Maritzburg College and Old Boys’ Memorial Trust;
2.2 all premises, wherever situated, where and when a learner is representing the school in any sporting, cultural, academic or other activity, or en route thereto or there from;
2.3 any public place, wherever situated, wherein and while a learner is wearing school uniform or any item of clothing identifying him as a learner at Maritzburg College; and
2.4 in the case of boarders, any place whatsoever during a school term while absent from the boarding establishment without leave.
3. Personal Conduct
The personal conduct of a Maritzburg College learner shall exemplify the following principles:
3.1 Courtesy founded upon a respect for others regardless of their age or status. This involves standing up to greet staff, visitors and prefects and assisting them, when the need arises, with good grace;
3.2 Pride in himself, his school, his appearance and his contribution to the school;
3.3 Awareness of his proper role in the school and in society; and
3.4 Obedience to the legitimate requests or orders of the Principal, members of staff, prefects and any person who has lawful authority over him at the particular time and place (e.g. a team captain);
3.5 Observation and compliance with the School Rules and this Code.
Any conduct at variance with these norms shall be deemed to be misconduct. Without derogating from the generality of the above the specific rules set out in paragraph 4, below, shall apply.
4. Specific Rules
4.1 Attendance:
4.1.1 Learners should be at school by 7.45 a.m. Latecomers must report to the Director of Pupil Affairs office on arrival and sign the “Late Book”.
4.1.2 Learners wishing to leave the school premises during school hours or periods of compulsory attendance at the school must obtain an exeat from their Form Head of Department.
4.1.3 Day boy absence must be explained by a note from the learner’s parents on the day of return. A doctor’s certificate is required for absence from Structured Tests, Examinations or when the learner has been absent for longer than a week.
4.2 Behaviour and Conduct:
4.2.1 The possession, ‘sniffing, or consumption of any tobacco, alcohol or drugs and the unauthorised inhalation of any volatile substances is forbidden.
4.2.2 There shall be no disorderly behaviour (i.e. fighting, littering, and writing on walls or other structures, malicious damage to property, bullying or bad language).
4.2.3 Bicycles and motorised bicycles shall not be ridden in the school grounds. Cars must be parked outside the school property or on the terraces off the Calder Drive.
4.2.4 Weapons and other dangerous items are not allowed in the school (including those items which are used in “martial arts”) unless they are intended for use in an educational activity and have been specifically approved for that purpose by the relevant Form Head of Department.
4.2.5 There is to be no hitch hiking in school uniform.
4.2.6 After breaks and between breaks, boys will move promptly to classes.
4.2.7 Theft or any other act involving deliberate dishonesty is viewed as a serious offence and culprits will be required to appear before a Governing Body Disciplinary Committee. A finding that the learner concerned is guilty in this regard could lead to his expulsion from the school.
4.2.8 Learners should act modestly and sensibly. There should be no running in corridors (except in emergencies) and movement about the school should take place with due consideration for other people.
4.2.9 Instructions from staff and prefects should be obeyed and carried out with good grace.
4.2.10 All learners are registered as users of the Media Centre and Computer Rooms and must abide by the rules and procedures which have been set to facilitate maximum accessibility of all resources.
4.3 Out of Bounds
The following areas are out of bounds to learners except when they have express permission from a member of staff:
4.3.1 Classrooms before school and during breaks.
4.3.2 The School Foyer, the Staff Room, Staff and Administration Offices and Prefects’ Rooms, staff cars and the Staff Parking Area.
4.3.3 The Boarding Establishment (except for Boarders).
4.3.4 Staff quarters.
4.3.5 Cycle and motor-cycle parking areas - unless for the purpose of parking or removing one’s own vehicle.
4.3.6 During break - playing fields and terraces.
4.3.7 Laboratories, workshops and audio-visual rooms, Olivier Cultural Centre and computer room unless an educator is present.
4.3.8 The day boy changing rooms on Barns, before the end of school, unless accompanied by, or under the charge of, an educator.
4.3.9 The area around the entrance to the College Shoppe. Boys must make their purchases and return to their quads.
4.3.10 No boy may remain in the school block after 15h00 (14h00 on Wednesdays), unless he is going to, or leaving, the media centre or computer room.
4.4 Co-Curricular Activities of the School
4.4.1 All learners are expected to participate in at least one co-curricular activity in each term.
4.4.2 Membership of a team, club or society implies a commitment to attend all games, practices and functions.
4.4.3 Learners must travel to and from all formal or sporting occasions on organised school transport, unless prior permission is obtained.
4.4.4 Boys committing themselves to a sport played in two terms of the year are required to play that sport in both terms.
4.5 General
4.5.1 Homework is compulsory and must be diligently completed by all learners.
4.5.2 Team-testing for juniors is accepted practice and is carried out under published guidelines.
4.5.3 Impromptu ball games involving the use of squash, golf or similar-sized balls are not allowed due to possible eye damage.
4.5.4 Boys must hire lockers and it is compulsory that they are padlocked with a good quality lock (Viro or Master – not more than 38mm). A spare key must be lodged with the Registrar.
4.5.5 Bags containing books, sports kit, etc. must not be left unattended, particularly in change rooms, but should be locked in lockers.
4.5.6 Large sums of money and valuable items should not be brought to school, but if this is unavoidable, they should be handed to the relevant Form Head of Department for safekeeping.
4.5.7 Cell phones and smart technology devices may be used with permission and under strict supervision of the teacher, and as an educational aid in a formal lesson in the classroom only. Staff written permission is needed to work in any other place than a classroom.
Outside of the formal classroom situation, cell phones and smart technology devices may not be handled or left switched on, nor may they be visible during school hours or in the library at any time. If any cell phone or iPad or any other smart technology device is seen, a sanction will apply depending on the level of transgression and the pupil’s record in this regard. These sanctions could range from detentions to confiscation and banning of the device in severe cases. This policy applies to all smart technology devices, tablets and cell phones with or without a camera facility.
4.5.8 Boys who bring cell phones, smart phones or educational technology devices to school do so entirely at their own risk. Should they go missing, the school has taken the stance that they will not be responsible for investigating this loss.
4.5.9 Cell phones or smart technology devices may not be used to film video, photograph or to disseminate further, any antisocial behaviour committed by boys at school.
4.5.10 The use of tape, CD and MP3 players, iPods etc. are not allowed during the school day. These devices are also banned while pupils are in school uniform or dressed in sports kit off the school premises.
5. Dress Regulations
5.1 Preamble:
Personal appearance reflects a pride in oneself and one’s school. At all times learners should be neat and tidy - and will, by their dress, appearance and deportment be a credit to themselves, to their families and to Maritzburg College. If a learner arrives at school incorrectly dressed, he must immediately obtain an exeat from the Form Head of Department for the purpose of correcting his dress.
Parents must ensure that all items of clothing, school bags, sports bags plus all sports and other co-curricular equipment are clearly and permanently marked with the learner’s name.
5.2 Uniform:
The Full School/Winter Uniform: (Worn on all school and formal occasions, on visits to other schools and public places, travelling to and from school and at school).
Black blazer (with school badge); grey trousers; grey socks, long sleeved white shirt (semi stiff collar, no button-down collars), College tie, grey v-neck jersey (with school badge) plain black lace-up shoes, straw basher with hatband.
The Summer Uniform:
Grey shirt (with College badge), grey shorts, long grey socks, plain black lace-up shoes, straw basher with hatband, black blazer with school badge (optional).
5.3 Notes:
5.3.1 Off the school premises, or at assemblies, the grey v-necked jersey (with school badge) may be worn as an outer garment, if the learner is in summer greys. If in full school uniform, a blazer must be worn as the outer garment. Note: A grey, v-necked jersey, without a school badge, may be worn at school, but not as an outer garment off the premises or at assemblies.
5.3.2 Motor cyclists must wear blazers under protective clothing but are excused from wearing bashers.
5.3.3 Cyclists are excused from wearing bashers while cycling and they may wear protective clothing when it is raining, but otherwise the school badge (on a grey shirt, jersey or blazer) must be visible.
5.3.5 Physical Education requires black shorts, black T-shirt or College Speedo costume.
5.3.6 Drama requires black shorts and black T-shirt.
5.3.7 White jerseys and tracksuits are reserved as sports garments only. They may not be worn to or from school, except after 14h40 for sport. Full track suits may be worn home after practices or matches.
5.3.8 A learner must be in possession of prior written permission from his From Head of Department if it is necessary, for any reason, for him to travel to school or to travel home (whether walking, cycling, or using public transport) in clothing which does not conform to this code.
5.3.9 No 'boxer' type shorts or T-shirts may be visible if worn under the normal uniform.
5.3.10 At least one button on grey shirts must be fastened.
5.4 Hair Regulations:
The purpose behind the regulations listed below is to ensure that learners at Maritzburg College are at ALL times neat and tidy, and that the state of their hair brings no discredit to the school.
5.4.1 Hair must be tidy (combed) at all times.
5.4.2 Hair must be reasonably short on top, short at the sides (above the ears) and tapered down at the back of the head to the nape of the neck, and must be clear of the collar.
5.4.3 Hair must be cut with no discernible steps.
5.4.4 No fringes, below the eyebrows when the hair is combed forward, are allowed.
5.4.5 No gel may be used to disguise unacceptable fringes etc.
5.4.6 No dyeing or bleaching of hair is allowed.
5.4.7 No very short-cropped hair is allowed.
5.4.8 No "dreadlocks" or "cornrows" are allowed.
5.4.9 Learners must have their faces clean-shaven at all times and no beards, sideburns or stubble are allowed.
The above regulations will be used as a guideline and the final decision as to the acceptability of any particular learner’s hairstyle will rest with the School’s Management.
5.5 General:
5.5.1 No visible jewellery or charity-type bangles are allowed to be worn on the school premises or whilst in school uniform.
5.5.2 Watches, School Lapel Badges and Medic-alert discs are permitted.
5.5.3 Learners may not have their ears, noses, tongues or any other ordinarily visible portions of their bodies pierced.
5.5.4 Learners may not have any visible tattoos.
Any deliberate contravention of, or failure to comply with, any of the rules of conduct set out above is deemed to be misconduct.
6. Boarding Establishment
In addition to all the above, boarders have further specific rules. For boys from Forms Two to Five these are contained in the Boarding Establishment Handbook, Form Six and Post-Matric boarders have their own individual handbook which must be read in conjunction with the handbook for Forms Two to Five. These rules are deemed to form part of this code, and any contravention of those rules will constitute misconduct.
7. Guidelines for Punishment
7.1 Category A
A learner may be suspended or expelled from the school or be subject to any lesser punishment if he intentionally contravenes or violates any of the following:
7.1.1 in the school premises, or when he is wearing the school uniform, or when he is off the premises of the school but under the control of school authorities, he conducts himself in a manner which is or could be seriously detrimental to the maintenance of order or discipline at the school;
7.1.2 he damages, destroys, uses, steals or appropriates property of the school or any other person or body;
7.1.3 he contravenes any regulation or instruction pertaining to examinations;
7.1.4 he wilfully disobeys a legitimate instruction given by the Principal or by an educator authorised to do so by the Principal;
7.1.5 he gives false information to the principal or any educator;
7.1.6 he is convicted in a court of law of a criminal offence;
7.1.7 he incites or instigates or procures a fellow learner to contravene any regulation or any rule of the school;
7.1.8 he violates the rights of other learners to receive education by disrupting classes, preventing other learners from attending classes, preventing educators from providing classes or in any other manner;
7.1.9 he refuses, without good reason, to attend classes or to receive tuition, or without good reason, deliberately absents himself from school or classes;
7.1.10 he commits any act of insubordination towards an educator or other person who occupies a position of authority over him at school which includes use of electronic media or other similar remote methods to convey inappropriate messages to or about the afore mentioned educators or persons in authority;
7.1.11 he prevents or attempts to prevent any educator or member of staff from carrying out his/her normal duties;
7.1.12 being a boarder, he bunks out of the Boarding Establishment;
7.1.13 he engages in conduct which endangers the safety and violates the rights of others;
7.1.14 he possesses threatens to use or uses a dangerous weapon;
7.1.15 he possesses uses or deals in unauthorised narcotic drugs, alcohol or intoxicants of any kind;
7.1.16 he takes part in fighting, assault, battery, bullying or victimisation;
7.1.17 he is guilty of any act involving intentional dishonesty, including forgery or falsification of documents;
7.1.18 he possesses any stolen property, including stolen test or examination papers or test or examination papers unlawfully acquired before the date of such test or examination;
7.1.19 he possesses, disseminates, or attempts to disseminate, any pornographic material;
7.1.20 he otherwise conducts himself in a disgraceful manner;
7.1.21 he is guilty of repeated misconduct in Category B and/or C.
7.2 Category B
The following misconduct could result in a lesser penalty than the misconduct in Category A:
7.2.1 Truancy or deliberate missing of lessons;
7.2.2 Smoking;
7.2.3 Being out of bounds;
7.2.4 Bad language;
7.2.5 Hitch hiking;
7.2.6 Poor sportsmanship;
7.2.7 General and persistent failure to follow the rules, eg. late for meals and roll call (boarders);
7.2.8 Inappropriate conduct in the dining hall or the dormitories (boarders);
7.2.9 Repeated misconduct in Category C.
7.3 Category C
7.3.1 These include (but are not necessarily limited to) all the other acts of misconduct not specifically listed in Categories A or B.
7.3.2 This misconduct could result in a warning or reprimand, or the deprivation of certain privileges, or detention.
7.4 The Principal may, from time to time, designate specific conduct to be misconduct, provided that this is not done with retrospective effect.
8. Searches
8.1 The Principal or a male educator may, on reasonable suspicion, search a learner or property in the possession of a learner, for a dangerous weapon, firearm, drugs, harmful or dangerous substances, stolen property or pornographic material, or any other item reasonably suspected to be possessed or intended for use by the learner for the purpose of contravening any provision of this code.
8.2 During a search, human dignity shall be observed and the search of the person of a learner shall be conducted by a male educator who is authorised thereto by the Principal, in a private place and in the presence of another male educator.
8.3 A written record shall be kept of the search proceedings and the outcome.
9. Punishments
9.1 The Principal, or a member of staff to whom the power has been delegated by the Principal, is empowered to impose any one or more of the following punishments for any contravention of this code:
9.1.1 a warning;
9.1.2 a reprimand;
9.1.3 an order to perform such work as may be determined, on the school premises for such period as may be determined; provided that the work is performed only during school breaks or after school hours or on Saturdays, but not later than 17h00 and not on Sundays; and further provided that the work, by its nature, shall inure to the benefit of the school. Such work may include (but not be limited to) tidying or repairing, cleaning or painting classrooms or other buildings or equipment or grounds or sports fields or assisting any designated educator in the performance of his or her co- or extra-curricular school activities; provided further that if the work concerned is likely to soil the learner’s school uniform, the school shall provide suitable overalls or other clothing for the performance of such work;
9.1.4 detention after school hours or during breaks, in a locale and for the purpose designated and for such reasonable periods as may be determined;
9.1.5 the payment of compensation, which the Principal is satisfied after proper investigation and enquiry is reasonably affordable by the learner being punished, to the school or to any learner for damage suffered as a result of the misconduct;
9.1.6 a deprivation of one or more of the privileges or honours enjoyed by the learner such as (but not limited to) a prohibition against representing the school or attending at any sporting, cultural or social occasion organised by the school for such period as may be deemed appropriate, or the deprivation or suspension of any honours such as prefectship, honours, colours or other symbols awarded by the school;
9.2 The Governing Body is empowered to impose any of the following punishments for any contravention of this code which has been referred to the Disciplinary Committee for adjudication in terms of clauses 13, 14 and 15 hereof:
9.2.1 suspension or expulsion of the learner from the Boarding Establishment of the school;
9.2.2 suspension of the learner from the school, in terms of regulation 3(1)(a) for a period of not more than one week;
9.2.3 a recommendation to the Secretary for Education that the learner be expelled from the school in accordance with the procedure prescribed by regulation 5(7)(e) of the Regulations;
9.2.4 suspension of the learner from the school coupled with a recommendation to the Secretary for Education that the learner be expelled in accordance with the procedure prescribed by regulations 3(1)(b) and 5(7)(e) of the Regulations. Such suspension shall apply pending the decision of the Secretary for Education as to whether the learner concerned is to be expelled or not.
9.2.5 any of the lesser punishments listed in clause 9.1 and deemed to be appropriate in the particular circumstances of the case;
9.3 The operation of any of the punishments mentioned in paragraphs 9.1 and 9.2 above may be suspended for such period and on such conditions as may be appropriate.
10 Enforcement of Code
10.1 In all cases of misconduct by a learner, save for those referred to the Disciplinary Committee in terms of clause 13.3, the disciplinary functions are to be carried out by the Principal who may, in his sole discretion, delegate authority to impose any punishment designated in clause 9.1, including a suspension of any such punishment in terms of clause 9.3, to any other educator either in general or ad hoc.
10.2 The Principal may, for any period during which he is to be absent from the school and pending his return, delegate authority to perform any disciplinary function designated in clause 9.1 to any Deputy Principal or Deputy Principals.
10.3 In enforcing this code and imposing punishment, the Principal and his delegates or nominees shall proceed in a summary manner but shall act fairly. In particular, before a decision is made on whether a learner is guilty, the learner shall be asked to respond to the charges and, before punishment is imposed, a learner shall be given the opportunity to make brief oral submissions in mitigation.
11. Suspension Prior to Inquiry
11.1 A Governing Body may, on the request of the Principal, order the suspension of a learner in terms of regulation 3(2) before misconduct charges are put to a learner if any of the following requirements are met:
11.1.1 the learner is accused of serious misconduct on or off the school premises which could lead, if the truth of the charge is established, to the expulsion of the learner from school;
11.1.2 it is the opinion of the Governing Body that the continued presence of the learner -
11.1.2.1 endangers the maintenance of discipline, order or social well-being at the school, or
11.1.2.2 hinders or prevents the investigation into his conduct.
11.2 Before making an order for the suspension of a learner in terms of sub-rule
11.1 above, the Governing Body must, in terms of regulation 3(3) :
11.2.1 inform the learner and his parents/guardians of the allegations made regarding the conduct of the learner and the reasons why suspension is being considered;
11.2.2 afford the learner and his parents/guardians an opportunity to advance reasons why the learner should not be suspended pending the outcome of an enquiry in terms of paragraphs 12 and 13.
11.3 If the Governing Body, after consideration of the representations referred to in paragraph 11.2, decides to order the suspension of a learner, it must -
11.3.1 inform both the learner and the parent in writing of its decision; and
11.3.2 ensure that charges are put to the learner within two school days after the day on which the suspension takes place.
11.4 A learner who is suspended from the school pending an enquiry in terms of this clause, shall be entitled to give notice to the Disciplinary Committee to accelerate the date of the enquiry to a specified date, not less than two school days after the date on which such notice is delivered.
12. The Disciplinary Committee
12.1 While the primary duty to impose discipline rests on the Principal and the academic staff, certain functions must be carried out by the Governing Body, which shall appoint a disciplinary committee to assist it in this respect. It may also assist the Principal in imposing discipline should the need arise.
12.2 The Governing Body shall designate two people to form a Disciplinary Committee.
12.3 One of the Disciplinary Committee members shall be designated by the Governing Body as chairperson thereof. It is desirable that such person shall have had at least five years’ experience as a practising lawyer.
12.4 The Governing Body may designate two alternative members of the Disciplinary Committee to take the place of any member who is unavailable for a particular hearing.
12.5 The Chairperson of the Governing Body shall decide which alternative members should take the place of an unavailable member.
12.6 Should the Chairperson of the Disciplinary Committee be unavailable for a particular hearing, the Chairperson of the Governing Body shall designate an acting Chairperson.
12.7 Notwithstanding the appointment of a Disciplinary Committee and alternates, the Governing Body may, from time to time, appoint an ad hoc Disciplinary Committee consisting of a Chairperson and another person.
12.8 A representative on the Governing Body of the Learners’ Representative Council shall be notified of all meetings of the Disciplinary Committee and shall be entitled to be present thereat but shall not be entitled to vote or participate in the deliberations except insofar as he is invited to do so by the Chairperson of the Disciplinary Committee. Such representative shall be entitled to designate another member of the Learners’ Representative Council to be present at the meeting in his stead unless the learner whose conduct is the subject of the enquiry, or his parents, object.
12.9 The Disciplinary Committee shall be entitled to co-opt any other person to attend any such meeting of the Disciplinary Committee and to act as non-voting advisor.
12.10 Any evidence placed before the Disciplinary Committee shall be confidential and privileged and may only be disclosed to the Governing Body for the purpose of enabling the Governing Body to consider the recommendations of the Disciplinary Committee and to make its final decisions as to the guilt of the learner whose conduct is being enquired into and, where applicable, the punishment to be imposed. The privilege referred to pertains to both the school and to the learner concerned, but the Principal shall be entitled, at his discretion, to publish to the staff, learners and parents of learners at the school, a summary of the charges laid against the learner concerned, the findings of the Disciplinary Committee and the decision of the Governing Body as to guilt or innocence and, where applicable, as to punishment.
13. Procedure Prior to Disciplinary Committee Enquiry
13.1 Whenever the Principal receives information of misconduct which may justify suspension or expulsion, he shall cause the matter to be investigated and statements to be made by the learner concerned (who will hereinafter be referred to as “the accused learner”) and any persons who may be in a position to give direct evidence relevant to the investigation of the misconduct.
13.2 Thereafter the Principal shall consider the evidence.
13.3 If the Principal is of the opinion that the accused learner’s conduct might justify one of the punishments listed in clause 9.2, or whenever, for any other reason, he considers it necessary, desirable or expedient to do so, he shall inform the Chairman of the Disciplinary Committee who shall, as soon as may be convenient, convene a meeting of the Disciplinary Committee.
13.4 The Principal shall, as soon as a date, time and venue of the meeting has been determined, give at least one week’s written notice to the accused learner and his parents/guardians of the date, time and venue of the meeting of the Disciplinary Committee. The notice shall:
13.4.1 set out the conduct of the accused learner which will be the subject matter of the enquiry before the Disciplinary Committee in sufficient detail so that the date, time, place and nature of the alleged misconduct are ascertainable;
13.4.2 inform the parents/guardians of their right to be present at the meeting;
13.4.3 point out, where applicable, that the hearing could result in the expulsion or suspension of the learner from the school;
13.4.4 state, in any matter in which the accused learner may be in jeopardy of being expelled or suspended from the school, that the learner shall be entitled to legal representation, or to be represented by a fellow learner, an educator, or a parent/guardian;
13.4.5 inform the learner, in any matter other than one referred to in clause 13.4.4, as to whether he will be entitled to be represented at the hearing and, if so, what form that representation may take;
13.4.6 inform the learner that if he fails to attend the hearing it will proceed in his absence and a decision as to his guilt or innocence will be made and, where applicable, an appropriate punishment will be decided upon and may be imposed by the Governing Body.
13.5 The Principal shall furnish, together with the said notices, copies of all documents or statements in his possession relevant to the charges. The names of informants or other witnesses may, before the commencement of the enquiry, be kept secret in the discretion of the Principal. In the event of the accused learner or his representative disputing the Principal’s decision to keep the source of any information secret in terms of this provision, the accused learner may make representations in support of his contentions to the chairperson of the Disciplinary Committee whose decision shall be final.
13.6 A learner involved in disciplinary proceedings must be counselled by the school counsellor or any other member of staff appointed by the Principal
14. Procedure at Enquiry
14.1 The Principal shall generally appoint a member of staff to act as pro-forma prosecutor at the disciplinary enquiry but may, in his discretion and having regard to the nature of the matters being investigated, appoint any other person whom he considers suitable to act as pro-forma prosecutor.
14.2 In any enquiry in which one of the punishments listed in clauses 9.2.3 or 9.2.4 may be imposed, the accused learner shall be entitled to legal representation at the hearing, but in any other matter the Chairperson shall have discretion as to whether legal representation is to be permitted.
14.3.1 The Chairperson of the Disciplinary Committee shall, in his sole discretion, prescribe the procedure for the hearing and consideration of evidence at any disciplinary enquiry, subject always to the requirements of regulations 5(4) and 5(5) of the Regulations, the other legislation referred to in clause 1.2 and the principles of fairness and justice.
14.3.2 The Chairperson shall, at the commencement of the hearing, inform the parties of the procedure to be adopted in this regard and shall give the parties the opportunity to make representations to him in connection with the proposed procedure.
14.3.3 His decision after consideration of any such representations shall be final and binding on the parties.
14.4 The statements and other documents sent to the accused learner with the notice referred to in clause 13.5 shall, unless the Chairperson of the Disciplinary Committee otherwise directs, constitute evidence before the Disciplinary Committee subject to the accused learner’s right to question the author of any statement or document as to the veracity or accuracy of its contents or as to any relevant matter relating thereto.
14.5 The pro-forma prosecutor may place any evidence in addition to that in the statements and documents referred to in clause 14.4, above, before the Disciplinary Committee, subject to the accused learner’s right to be given an adequate opportunity to consider such evidence and to challenge it insofar as it conflicts with his defence.
14.6 The accused learner shall, when the pro-forma prosecutor has presented all the evidence on behalf of the school, be entitled to present the evidence in support of his defence.
14.7 The Chairperson of the Disciplinary Committee shall decide, in his discretion, whether the pro-forma prosecutor and/or the accused learner shall be entitled to address the Disciplinary Committee after all the evidence has been presented and may direct that such address shall be limited to particular aspects of the enquiry.
14.8 After receiving all of the evidence and hearing any address permitted in terms of clause 14.7, the Disciplinary Committee shall state its decision as to the guilt or innocence of the accused learner. Such decision may be that the accused learner is not guilty of the misconduct complained of but of some less serious misconduct which falls within the ambit of the misconduct complained of and the facts constituting which are contained in the statements and documents referred to in clause 13.5, above; provided always that the accused learner has been informed, during the course of the proceedings, that he stands in jeopardy of being convicted of such lesser offence and has been afforded an adequate opportunity of dealing with the evidence relating to it.
14.9 If the accused learner is held to be guilty of an offence, he shall be given an adequate opportunity to place mitigatory facts before the Disciplinary Committee and to make submissions in mitigation of punishment and the pro-forma prosecutor shall be entitled to place the accused learner’s school records before the Disciplinary Committee and to furnish any other information which he may consider relevant to the question of punishment.
14.10 After considering the material placed before it in terms of clause 14.9, the Disciplinary Committee shall state its decision as to the punishment which it considers appropriate; provided that the Disciplinary Committee shall have the power, in any case in which it considers that punishment should be imposed by the Principal, to refer the matter to the Principal for the imposition of such punishment in terms of clause 9.1 as the Principal may, in his discretion, consider appropriate.
14.11 The Disciplinary Committee shall inform the accused learner and his parents/guardian of the date of the next meeting of the Governing Body, of the procedure prescribed by clause 15, and of the accused learner’s right to make written representations to the Governing Body concerning his conviction and/or punishment.
14.12 The Chairperson of the Disciplinary Committee shall ensure that an accurate record of the proceedings is kept for subsequent submission to the Governing Body in accordance with the provisions of clause 15, below, read with regulation 5(5) of the Regulations.
15. Procedure After Enquiry
15.1 The Disciplinary Committee shall report to the Governing Body as soon as possible after each enquiry, enclosing a copy of the record of the enquiry and all the relevant documents.
15.2 The learner or his representative and the Principal shall be entitled to make written representations to the Governing Body concerning the recommendations made by the Disciplinary Committee.
15.3 Apart from such written representations, the learner or his representative shall have no right of appearance at the meeting of the Governing Body.
15.4 Should the Principal request the Governing Body not to confirm a Disciplinary Committee recommendation that a learner be found not guilty, or to impose a punishment more severe than that recommended by the Disciplinary Committee, he shall notify the accused learner to that effect and the learner or his representative shall have the right to make written representations to the Governing Body in connection with such request.
15.5 The Governing Body shall have the right to accept, reject or vary any recommendation of the Disciplinary Committee, provided that, before making a finding less favourable to the learner than that recommended by the Disciplinary Committee, and if representations have not been made in terms of paragraph 15.4, the learner or his representative and the Principal shall have the right first to make written representations to the Governing Body.
15.6 Should the Governing Body decide to change a finding of not guilty to one of guilty, it shall refer the matter back to the Disciplinary Committee for purposes of considering punishment, after which paragraphs 14.12 to 15.5 shall apply, mutatis mutandis.
15.7 If the Disciplinary Committee resolves to recommend expulsion or suspension from the school, the Governing Body shall convene within five days to consider this resolution and, if it approves, to forward the recommendation to the Department of Education forthwith or to put into force the suspension as the case may be.
16. Procedure After Governing Body Decision
16.1 The Governing Body shall notify the learner and his parents/guardians in writing as soon as possible after making a decision on the recommendation of the Disciplinary Committee:
16.1.1 of the decision(s) taken by it on both the charges and punishment, and if applicable, of any suspension or recommendation relating to expulsion;
16.1.2 of the right to appeal to the Secretary for Education.
16.2 If the Governing Body recommends an expulsion or suspends a learner, it shall notify the Secretary for Education thereof within 24 hours.
17. Appeal
17.1 A person who is aggrieved by a decision taken by the Governing Body, including a decision to expel a learner from a hostel, may appeal to the Secretary for education.
17.2 A learner or his parent, who is aggrieved by a decision of the Secretary for Education made in terms of clause 17.1, may appeal to the MEC.
17.3 A Governing Body which is aggrieved by a decision of the Secretary for Education made in terms of clause 17.1 may appeal to the MEC.
18. Prefects
18.1 The Principal may, in consultation with the Disciplinary Committee and the Learners’ Representative Council, draw up a list of offences that may be dealt with by any prefect together with a list of punishments that the prefect may impose.
18.2 In exercising any of the powers conferred on them in terms of clause 18.1, prefects must endeavour to act fairly to the learner concerned, with due regard to any extenuating factors that may be brought to their attention.
18.3 The list mentioned in paragraph 18.1 shall be displayed on the official notice board and the attention of all learners shall be drawn to its existence and

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